Znane filmy skompresowane do kolorystycznych kodów kreskowych

 

Kolor jest jednym z podstawowych środków filmowego wyrazu. Może on pełnić funkcję zarówno estetyczną, jak i semantyczną, dlatego świadomi jego znaczenia twórcy przywiązują do niego szczególną wagę, czego najbardziej ewidentnym przykładem jest trylogia Trzy kolory Kieślowskiego.

Właśnie kolor jest głównym tematem bloga o nazwie Movie Barcode. Jego anonimowy autor od kilku lat regularnie zamieszcza na nim wizualizacje znanych filmów uzyskane w wyniku skompresowania każdej klatki w danym filmie do podłużnego obrazu o szerokości jednego piksela. Dzięki temu filmy przybierają kształt kolorystycznych kodów kreskowych, które pozwalają lepiej przyjrzeć się wyborom reżyserów odnośnie zastosowania barw w ich filmach. Poniżej ciekawsze przykłady tych wizualizacji.

 

Amelia (2001)

filmowe-kody-kreskowe-1

 

Łowca androidów (1982)

filmowe-kody-kreskowe-2

 

Oczy szeroko zamknięte (1999)

filmowe-kody-kreskowe-9

 

Chungking Express (1994)

filmowe-kody-kreskowe-6

 

Fantastyczny pan Lis (2009)

filmowe-kody-kreskowe-3

 

Matrix (1999)

filmowe-kody-kreskowe-4

 

Między słowami (2003)

filmowe-kody-kreskowe-10

 

Forrest Gump (1994)

filmowe-kody-kreskowe-7

 

O północy w Paryżu (2011)

filmowe-kody-kreskowe-11

 

Podziemny krąg (1999)

filmowe-kody-kreskowe-16

 

Requiem dla snu (2000)

filmowe-kody-kreskowe-14

 

To nie jest kraj dla starych ludzi (2007)

filmowe-kody-kreskowe-13

 

Las Vegas Parano (1998)

filmowe-kody-kreskowe-015

 

Hugo i jego wynalazek (2011)

filmowe-kody-kreskowe-8

 

Trzy kolory: Niebieski (1993)

filmowe-kody-kreskowe-12