Afrykanie niosą pomoc Norwegom, czyli kampania społeczna na opak

 

kampania-africa-norway-2
fot. via youtube.com

Afryka to kontynent obarczony wieloma stereotypami, które ukazują Czarny Ląd jako miejsce nękane przez wojny, choroby, korupcję, głód, ubóstwo itp. Z tym krzywdzącym wyobrażeniem postanowiła walczyć norweska fundacja SAIH, która pod szyldem fikcyjnej akcji Africa for Norway zrealizowała parodię typowej reklamy społecznej. Nakręcony przez nią w formie teledysku film jest nawiązaniem do charytatywnego przeboju z 1985 r. p.t. „We are the world”, którego celem było zbieranie pieniędzy na pomoc dla głodującej Aryki. W tym przypadku sytuacja ukazana jest jednak na opak – to Afrykanie solidaryzują się, aby pomóc innym. Konkretnie chodzi o pomoc dla nękanej przez srogie mrozy Norwegii. Jak mówi występujący w filmie afrykański raper, mróz zabija tak samo jak głód, dlatego Afrykanie muszą coś zrobić dla Norwegów. W tym celu organizowana jest zbiórka grzejników, które mają zostać wysłane do Norwegii, aby pomóc jej mieszkańcom przetrwać ciężką zimę.