Tymczasem w Japonii: pluszowe Muminki dotrzymują towarzystwa samotnym ludziom w restauracjach

 

kawaii-muminki-1
fot. via firstwefeast.com

Japonia to kraj, który szczególnie lubuje się w tym, co urocze, milutkie i słodziutkie. Mają tam nawet osobne pojęcie – czyli kawaii – które odnosi się do tego istotnego aspektu japońskiej kultury polegającego na wszechobecnej i niezmiennie uroczej estetyzacji rzeczywsitości (idealnym tego przykładem są japońskie roboty drogowe).

Nic zatem dziwnego, że pewna sieć lokalnych kawiarni o nazwie Moomin Café postanowiła rozwiązać problem samotnego spożywania posiłków właśnie w sposób uroczy. Otóż sieć ta – która, jak sama jej nazwa wskazuje, poświęcona jest tematycznie ogromnie popularnym w Japonii Muminkom – realizuje specjalną politykę, w ramach której do gości przychodzących do lokalu w pojedynkę dosadzane są wielkie pluszowe Muminki. Isn’t it cute?

kawaii-muminki-2
fot. via twitter.com

kawaii-muminki-3
fot. via otakuandfit.com