Szare wyroby cukiernicze promują walkę z depresją

 

walka z depresją
fot. via depressedcakeshop.com

Ponoć słodycze poprawiają humor – nic więc dziwnego, że stały się one głównym elementem niedawnej inicjatywy mającej na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat depresji.

The Depressed Cake Shop to sieć charytatywnych cukierni typu pop-up (czyli pojawiających się na krótki, określony czas), które oferują rozmaite słodkości, ale tylko w jednym kolorze, a mianowicie szarym. Mówiąc dokładniej, są one szare na zewnątrz, natomiast w środku można znaleźć nieco kolorów – mają one symbolizować to, że dla ponad 350 milionów osób na świecie, które dotknięte są depresją, istnieje nadzieja na wyleczenie.

Zyski ze sprzedaży szarych słodyczy każda z cukierni przeznacza na rzecz wybranej przez siebie organizacji charytatywnej zajmującej się chorobami psychicznymi. Pierwsza z takich ciastkarni została otwarta na początku sierpnia w Londynie. Po niej były kolejne w innych miastach Wielkiej Brytanii, a także jedna w San Francisco. Do końca roku ma ich powstać jeszcze kilkanaście – m.in. w Anglii, USA, Australii oraz Malezji.

walka z depresją
fot. via depressedcakeshop.com

walka-z-depresja-4
fot. via laweekly.com

walka z depresją
fot. via depressedcakeshop.com

walka-z-depresja-5
fot. via depressedcakeshop.com