Znane filmy skompresowane do kolorystycznych kodów kreskowych

 

Kolor jest jednym z podstawowych środków filmowego wyrazu. Może on pełnić funkcję zarówno estetyczną, jak i semantyczną, dlatego świadomi jego znaczenia twórcy przywiązują do niego szczególną wagę, czego najbardziej ewidentnym przykładem jest trylogia Trzy kolory Kieślowskiego.

Właśnie kolor jest głównym tematem bloga o nazwie Movie Barcode. Jego anonimowy autor od kilku lat regularnie zamieszcza na nim wizualizacje znanych filmów uzyskane w wyniku skompresowania każdej klatki w danym filmie do podłużnego obrazu o szerokości jednego piksela. Dzięki temu filmy przybierają kształt kolorystycznych kodów kreskowych, które pozwalają lepiej przyjrzeć się wyborom reżyserów odnośnie zastosowania barw w ich filmach. Poniżej ciekawsze przykłady tych wizualizacji.

 

Amelia (2001)

 

Łowca androidów (1982)

 

Oczy szeroko zamknięte (1999)

 

Chungking Express (1994)

 

Fantastyczny pan Lis (2009)

 

Matrix (1999)

 

Między słowami (2003)

 

Forrest Gump (1994)

 

O północy w Paryżu (2011)

 

Podziemny krąg (1999)

 

Requiem dla snu (2000)

 

To nie jest kraj dla starych ludzi (2007)

 

Las Vegas Parano (1998)

filmowe-kody-kreskowe-015

 

Hugo i jego wynalazek (2011)

 

Trzy kolory: Niebieski (1993)